Met afmetingen van 23.85m LOA en 11.45m breedte wordt het een ultra-shallow draft ca type, uitgerust met Tier III motoren voor lagere NOx emissie. Met accommodatie voor 12 personen, 15 ton bollard pull en een werkdiepgang van slechts 1.0 meter, zal de “Leon-H” een toekomstbestendige toevoeging zijn voor de internationale markt voor werkschepen. Ze beschikt over een volledige Scania setup met tripple Scania generatoren die zorgen voor extra efficiëntie en emissiereductie waardoor het schip voldoet aan de nieuwste IMO Tier III eisen.
Verder wordt het powermanagement en energie systeem dusdanig uitgerust dat het schip 100% elektrisch kan varen. Op het main deck is plaats voor een 20 ft container zodat het schip kan worden uitgerust met een batterij pakket waardoor ze volledig zero emissie kan opereren.
Het schip biedt 167 vierkante meter werkdek. Een lier met 150 ton brake power, towing pins, en shark jaws zijn dusdanig gepositioneerd dat het schip eenvoudig en efficient haar handling werkzaamheden kan uitvoeren.
Twee Heila dekkranen geven het schip een hijscapaciteit van 25 ton op 5.8 meter zijn een extra toevoeging op de flexibiliteit van het schip welke daardoor is uitgerust voor een grote variatie aan werkzaamheden.
De engineering voor het eerste bouwnummer van Werft Shipbuilding wordt uitgevoerd door Gaastmeer Design. De bouw van het schip start per direct en de oplevering wordt eind 2023 verwacht.
Cascobouw wordt verzorgd door VCU-TCD en met haar elektrische installatie geleverd door Piet Brouwer Elektrotechniek, de betimmering van de Flux en nautische apparatuur van De Boer Marine maakt dit een lokaal huzarenstukje.
Een grote en veelzijdige toevoeging voor de TB vloot.