Maritiem Media is uitgever van het Duurzame Scheepvaart MGZN.

Home 5 Duurzame Scheepvaart MGZN | 2021 5 Emigreen behandelt uitlaatgassen ook aan boord van superjachten

Emigreen behandelt uitlaatgassen ook aan boord van superjachten

In het huidige tijdperk van klimaatverandering is dit het moment om stil te staan bij industrieën en noviteiten die duurzaam en efficiënt zijn. De manieren om te vergroenen zijn divers en talrijk. Emigreen bedacht een eenvoudige oplossing: de nabehandeling van uitlaatgassen. Aangezien de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) actief werkt aan het verminderen van uitstoot door […]

In het huidige tijdperk van klimaatverandering is dit het moment om stil te staan bij industrieën en noviteiten die duurzaam en efficiënt zijn. De manieren om te vergroenen zijn divers en talrijk.
Emigreen bedacht een eenvoudige oplossing: de nabehandeling van uitlaatgassen.

Aangezien de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) actief werkt aan het verminderen van uitstoot door de maritieme sector en nieuwe richtlijnen heeft opgesteld, verandert ook regelgeving voor de wijze waarop superjachten worden gebouwd. Vaker wel dan niet zullen motoren van deze nieuwe jachten moeten worden voorzien van een roetfilter (DPF) of een systeem voor selectieve katalytische reductie (SCR). Deze state-of-the-art technologie is een essentiële aanwinst in de machinekamer.

Toekomstbestendig
Emigreen is ontwikkelaar en fabrikant van geïntegreerde emissie controle technologieën, gedreven door de wensen van de klant. ,,Onze toekomstbestendige systemen elimineren 98 procent van het uitgestoten roet, verminderen NOx tot onder IMO Tier III-niveaus en dempen geluid tot 45dB(A). Door de zichtbare deeltjes uit uitlaatpijpen op te vangen, zorgt een DPF-uitlaatgasreinigingssysteem ervoor dat er geen koolstofdeeltjes op het scheepsdek of in de omringende wateren achterblijven.’’
Emigreen biedt compacte en betrouwbare oplossingen met verschillende opties om SCR- en DPF-systemen samen of afzonderlijk in één geluiddemperbehuizing op te nemen. Dat betekent dat schadelijke NOx- en geluidsemissies tot het verleden behoren, net als de geur van uitlaatgassen en roet.

Gebruiksgemak
Zowel het SCR- als het DPF-systeem zijn geïntegreerd in een hoogwaardige uitlaatdemper. Ze kunnen op gebruikersniveau worden bediend via een touchscreen in de machinekamer en op afstand worden bewaakt op de brug. Hier kunnen ook eenvoudige instellingen, zoals een geforceerde regeneratie, worden benut om de asverwijdering vooraf te plannen. Wat de voorkeursmethode van onderhoud ook is, Emigreen kan het systeem op maat afstemmen. Een stofzuiger en perslucht werken samen om de as gemakkelijk uit het systeem te verwijderen. In het zeldzame geval dat deze elementen uit de constructie moeten worden gehaald, wordt het montageframe eenvoudig uit de behuizing getild. Om ervoor te zorgen dat het superjacht kan blijven varen met geluidsdemping, kan de oplossing worden geleverd met optionele extra akoestische elementen.

Compact
De Emigreen-oplossing past in elk superjachtproject – of het nu gaat om een ​​refit of nieuwbouw. En het systeem kan in elk stadium in het ontwerp worden opgenomen. De nabehandelingssystemen van Emigreen zijn op maat ontworpen om naadloos op te gaan in elke machinekamer; zoals bewezen aan boord van een van ’s werelds grootste zeilende superjachten, waarin vier van deze systemen zijn geïntegreerd. Dit kwam ook de algemene indeling van het jacht ten goede, aangezien het compacte systeem slechts iets meer ruimte nodig heeft dan de geluiddemper in de machinekamer en deze vervangt.

Ook eigenaren van superjachten kunnen zo met hun bemanning bijdragen aan een schoner milieu en letterlijk het beeld van zwarte rook achter zich laten. Bovendien kiezen steeds meer havens ervoor om grote luxe schepen buiten voor anker te laten liggen als een reinigingssysteem voor de uitlaatgassen ontbreekt.

www.emigreen.eu

Misschien hebben deze berichten ook je intresse…..